Edukacja
"Musimy dostrzec cuda ukryte w dziecku i pomagać mu je rozwijać"
- Maria Montessori
Wspomagamy rozwój i edukację dzieci zgodnie z założeniami podstawy programowej wychowania przedszkolnego pełniąc funkcje opiekuńcze, wychowawcze i kształcące.
W pracy edukacyjno- wychowawczej uwzględniamy różne programy i rozwiązania metodyczne:
- Program wychowania przedszkolnego "Nasze przedszkole" wyd. MAC Edukacja
- Edukacja matematyczna – prof. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
- Pedagogika zabawy
- Pedagogika Montessori
- Metoda Dobrego Startu – prof. M. Bogdanowicz.
- Metoda Ruchu Rozwijającego według Weroniki Sherborne.
- Metoda Porozumienia bez Przemocy Marshala Rosenberga
Nasza oferta edukacyjna obejmuje również:
- zajęcia rytmiczno-umuzykalniające
- gimnastykę ogólnorozwojową z elementami korektywy
- intensywną naukę języka angielskiego
- naukę tańca
- zajęcia plastyczne
- przedstawienia teatralne na terenie przedszkola, spotkania z ciekawymi osobami
- uroczystości i imprezy okolicznościowe
- zajęcia adaptacyjne
-
Pedagogika M. Montessori
Pedagogika Montessori pomaga w rozwijaniu indywidualnych cech osobowości, w formowaniu prawidłowego charakteru, zdobywaniu wiedzy, umiejętności szkolnych i współdziałania. Cele te realizowane są poprzez pomoc dziecku w: rozwijaniu samodzielności i wiary we własne siły, wypracowaniu szacunku -
Pedagogika zabawy
Stwarza możliwości dzieciom do działania w atmosferze akceptacji i zaufania. Celem pedagogiki zabawy jest dostarczenie prowadzącemu różnorodnych pomysłów, które umożliwią świadomą i kreatywną pracę z grupą. Aktywizowanie uczniów w procesie nauczania jest obecnie uznawane za -
Metoda Dobrego Startu
Głównym założeniem MDS jest wspomaganie rozwoju psychomotorycznego dziecka poprzez odpowiednio zorganizowaną zabawę i aktywne wielozmysłowe uczenie symboli graficznych: łatwych wzorów, wzorów literopodobnych, liter i znaków matematycznych. Realizacja tego założenia odbywa s -
Metoda z zakresu edukacji matematycznej E. Gruszczyk–Kolczyńskiej
Celem tej metody jest wspomaganie rozwoju umysłowego dzieci. Zaplanowane działania służą wprowadzeniu nowych treści lub uporządkowaniu i ukierunkowaniu nagromadzonych doświadczeń dzieci. Głównym sposobem uczenia się matematyki jest rozwiązywanie zadań. Nie wszystkie dzieci radzą sobie z tą um -
Metoda Ruchu Rozwijającego według Weroniki Sherborne.
Opracowany przez Weronikę Sherborne system ćwiczeń wywodzi się z naturalnych potrzeb dziecka, zaspakajanych w kontakcie z dorosłymi. Z tak zwanego baraszkowania, które pojawia się we wczesnym dzieciństwie każdego zdrowego dziecka stworzyła system terapeutyczny. Genialność tej metody